معاون دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد تا زمانی که طالبان اجازه بازگشایی مکتب‌های دخترانه را ندهند، چانس به رسمیت شناختن حکومت سرپرست صفر خواهد بود و جامعه جهانی در مورد رسمیت آنان حتی فکر هم نخواهند کرد. در همین حال، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورش در باره طالبان با امریکا، چین و پاکستان موضع […]

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد تا زمانی که طالبان اجازه بازگشایی مکتب‌های دخترانه را ندهند، چانس به رسمیت شناختن حکومت سرپرست صفر خواهد بود و جامعه جهانی در مورد رسمیت آنان حتی فکر هم نخواهند کرد.
در همین حال، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورش در باره طالبان با امریکا، چین و پاکستان موضع مشترک دارد و می‌خواهند طالبان یک حکومت همه شمول بسازند و جلو گسترش بنیادگرایی را بگیرند.
او گفته، حکومت کنونی طالبان همه شمول و بازتاب دهنده تنوع جامعه افغانستان نیست.
اما شهاب‌الدین دلاور یک عضو ارشد تحریک طالبان تاکید کرده که حکومت کنونی همه‌شمول است اما جهان به خصوص امریکا می‌خواهد حکومت فساد شمول و غاصب‌شمول تشکیل شود.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان جواد سارگر عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، علیم‌داد علیم فعال سیاسی و آصف مبلغ پژوهش‌گر در دانشگاه آق‌دنیز ترکیه گفت‌وگو کرده‌است.