رجب‌طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفته است که کشوراش انتظار دارد که قبل از هرنوع توافق درمورد مدیریت میدان هوایی کابل از سوی انقره، باید حکومت همه‌شمول از سوی طالبان در افغانستان ایجاد شود. پیش از این که طالبان در ۱۵ اگست قدرت را در کابل تصرف کنند، ترکیه گفته بود که قصد دارد تا در […]

رجب‌طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفته است که کشوراش انتظار دارد که قبل از هرنوع توافق درمورد مدیریت میدان هوایی کابل از سوی انقره، باید حکومت همه‌شمول از سوی طالبان در افغانستان ایجاد شود.

پیش از این که طالبان در ۱۵ اگست قدرت را در کابل تصرف کنند، ترکیه گفته بود که قصد دارد تا در تامین امنیت و مدیریت میدان هوایی کابل هم‌کاری کند. اردوغان دیروز 〈یک‌شنبه، ۴ میزان〉 به شبکه خبری 〈سی‌بی‌اس〉 گفت که در حال حاضر حکومت در افغانستان همه‌شمول نیست و تا زمانی‌که حکومت طالبان از همه اقشار جامعه نمایندگی نکند، ترکیه در آن کشور حضور نخواهد داشت. رییس‌جمهور ترکیه در دیدارش با همتایی امریکایی خود در ماه جون در حاشیه‌ی نشست سران ناتو در بروکسل در مورد مدیریت میدان هوایی کابل ازسوی ترکیه گفت‌وگو کرد بود.

طالبان پیش از رسیدن به قدرت از پیشنهاد ترکیه برای حضور بخاطر تامین امنیت و مدیریت میدان هوایی کابل انتقاد کرده بودند.عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه در حکومت طالبان با نشراعلامیه‌ا‌ی گفته است که تمام مسایل فنی در میدان هوایی کابل حل شده است و خطوط هوایی خارجی می‌توانند پروازهای تجاری خود را از سر بگیرند.