مقام‌های پاکستانی می‌گویند که با رهبران حکومت سرپرست طالبان در مورد پیوستن افغانستان به دهلیز اقتصادی پاکستان- چین مذاکره‌ کرده‌اند. منصور احمدخان، سفیر پاکستان برای افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، بحث‌ها روی پیوستن افغانستان به‌ این پروژه را تایید کرد. او افزود که ارتباطات منطقه‌‌ای ازعناصر مورد بحث میان مقام‌های پاکستان و سران طالبان […]

مقام‌های پاکستانی می‌گویند که با رهبران حکومت سرپرست طالبان در مورد پیوستن افغانستان به دهلیز اقتصادی پاکستان- چین مذاکره‌ کرده‌اند.

منصور احمدخان، سفیر پاکستان برای افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، بحث‌ها روی پیوستن افغانستان به‌ این پروژه را تایید کرد. او افزود که ارتباطات منطقه‌‌ای ازعناصر مورد بحث میان مقام‌های پاکستان و سران طالبان است که از راه‌های تعامل اقتصادی میان دو کشور نیز شمرده می‌شود. به‌ گفته‌ی منصورخان، 〈پروژه مهم〉 دهلیز تجاری پاکستان- چین ظرفیت خوبی برای ایجاد زیر ساخت‌ها و اتصال انرژی میان افغانستان پاکستان و هم‌‍‌‌‌‌چنان اتصال آسیاسی جنوبی به آسیاسی میانه را فراهم می‌کند. طرح‌ پروژه دهلیز اقتصادی پاکستان- چین قرار است روی آن ۸۷ میلیارد دالر هزینه شود. شی‌جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین تعهد کرد که چین ۴۶ میلیارد دالر روی این پروژه هزینه کند.