لویدآستین وزیر دفاع، مارک‌میلی رییس ستاد ارتش و فرانک‌مکنزی رییس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا “سنتکام” توافق دوحه را سبب ناکامی استراتیژیک امریکا و فروپاشی ارتش افغانستان خواندند. این سه مقام ارشد نظامی امریکا در نشست استماعیه‌ی کمیته‌ی خدمات نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا پذیرفتند که امریکا در افغانستان شکست استراتیژیک خورده ‌است. وزیر دفاع امریکا […]

لویدآستین وزیر دفاع، مارک‌میلی رییس ستاد ارتش و فرانک‌مکنزی رییس فرماندهی مرکزی ارتش امریکا “سنتکام” توافق دوحه را سبب ناکامی استراتیژیک امریکا و فروپاشی ارتش افغانستان خواندند.

این سه مقام ارشد نظامی امریکا در نشست استماعیه‌ی کمیته‌ی خدمات نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا پذیرفتند که امریکا در افغانستان شکست استراتیژیک خورده ‌است. وزیر دفاع امریکا گفت که فروپاشی نیروهای مسلح افغانستان برای واشنگتن غافل‌گیر کننده بود و امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان یکی از عواملی بود که به گفته‌ی وی سبب تضعیف روحیه نظامیان افغانستان شد. درهمین حال، رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید که یکی از بزرگ‌ترین اشباهات این بود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیش از حد به حضور نظامیان امریکایی و تکنالوژی دست‌ داشته نیروهای امریکا وابسته شده بودند. این فرمانده ارشد نظامی هم‌چنان تاکید کردند که خطر بازسازی القاعده و داعش در افغانستان بسیار واقعی و جدی است.