اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ″یونیسف″ ۳۲ متریک تُن تجهیزات صحی نجات‌بخش به افغانستان کمک کرده است. یونیسف با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نخستین هواپیمای حامل این تجهیزات صحی روز گذشته 〈چهارشنبه، ۷ میزان〉 در میدان‌هوایی بین‌المللی کابل نشست کرده است. به نقل از خبرنامه، این تجهیزات کمکی شامل داروهای ضروری، محلول […]

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ″یونیسف″ ۳۲ متریک تُن تجهیزات صحی نجات‌بخش به افغانستان کمک کرده است. یونیسف با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نخستین هواپیمای حامل این تجهیزات صحی روز گذشته 〈چهارشنبه، ۷ میزان〉 در میدان‌هوایی بین‌المللی کابل نشست کرده است.

به نقل از خبرنامه، این تجهیزات کمکی شامل داروهای ضروری، محلول نمک، آنتی‌‌بیوتیک‌ها و لوازم جراحی می‌شود. یونیسف گفته که این مقدار کمک نیازمندی‌‌های صحی حدود صد هزار زن و کودک را در سه ماه آینده مرفوع می‌کند.هرو لودویک دی لیس، نماینده یونیسف در افغانستان، گفته‌ است که این تجهیزات طبی در زمان بحرانی برای کودکان و مادران در افغانستان تدارک دیده شده است. وی افزوده است که این طیف با افزایش بحران‌ها در افغانستان، با مشکلات صحی و تغذیه روبه‌رو هستند.او از اتحادیه‌ی اروپا برای اطمینان از فراهم‌آوری کمک‌ها به مردم افغانستان قدردانی کرده و در ضمن خواستار ادامه این کمک‌ها شده‌است.