منابع محلی در ولایت بغلان می‌گویند تفنگ‌داران ناشناس، شب گذشته یک پزشک محلی را با ده عضو خانواده‌اش در ولسوالی پل‌حصار این ولایت تیرباران کرده‌اند. از سوی دیگر، منابع تایید می‌کنند که نیروهای امارت اسلامی شب گذشته خانه مسکونی الله‌گل مجاهد، عضو پیشین مجلس نمایندگان را در ولسوالی ده سبز کابل محاصره و او را […]

منابع محلی در ولایت بغلان می‌گویند تفنگ‌داران ناشناس، شب گذشته یک پزشک محلی را با ده عضو خانواده‌اش در ولسوالی پل‌حصار این ولایت تیرباران کرده‌اند.
از سوی دیگر، منابع تایید می‌کنند که نیروهای امارت اسلامی شب گذشته خانه مسکونی الله‌گل مجاهد، عضو پیشین مجلس نمایندگان را در ولسوالی ده سبز کابل محاصره و او را دستگیر کرده‌اند.
این در حالیست که به تازه‌گی ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرای کابینه سرپرست در حکمی از تمامی نظامیان حکومت جدید، خواسته که خانه‌های شخصی مردم را در کابل تخلیه کنند.
او در این حکم دستور داده که هیچ کسی به‌شمول نظامیان، حق ورود به خانه‌ها و شرکت‌ها در کابل را ندارند.
از سوی دیگر، یکماه پس از اعلام حکومت سرپرست، غیابت ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، پرسش‌های زیادی را برانگیخته است.
بسیاری‌ها پرسیده اند که آقای آخندزاده کجاست و چرا به عنوان رهبر حکومت جدید، هیچ بیانیه‌ای برای مردم ندارد.
در این برنامه، گرداننده عایشه شریفی با آقایان نورمحمد متوکل عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، سیدقریب‌الله سادات فعال سیاسی و احمدخان اندر آگاه روابط بین‌الملل گفت‌وگو کرده‌است.