افراد مسلح در شهر جلال‌‌آباد ولایت ننگرهار، به‌شمول سید معروف سادات، خبرنگار محلی، دو غیر نظامی و دو فرد وابسته به گروه طالبان را کشتند. محمدحنیف، یک مقام فرهنگی حکومت سرپرست طالبان گفت که این افراد مسلح دو غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند. تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است؛ اما […]

افراد مسلح در شهر جلال‌‌آباد ولایت ننگرهار، به‌شمول سید معروف سادات، خبرنگار محلی، دو غیر نظامی و دو فرد وابسته به گروه طالبان را کشتند. محمدحنیف، یک مقام فرهنگی حکومت سرپرست طالبان گفت که این افراد مسلح دو غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است؛ اما گروه خراسان- داعش در گذشته مسوولیت چندین حمله در جلال‌آباد را به عهده گرفته است. در واکنش به کشته‌شدن آقای سادات، انجمن ژورنالستان آزاد و کمیته‌ی دفاع از خبرنگاران در یک اعلامیه‌ای مشترک حمله بر این خبرنگار را ناجوان‌مردانه توصیف کرده و آن‌را تقبیح کرده‌اند. آقای سادات از ۲۰ سال به این‌سو در کنار کار منحیث خبرنگار مسلکی با صبح بخیر افغانستان و شماری از رادیو‌های محلی و آژانس‌های بین‌المللی، برای مدتی مسوول رسانه‌های ریاست احیا و انکشاف دهات نیز بود.