تایوان می‌گوید که ۳۹ هواپیمای جنگی چین، روز 〈شنبه، ۱۰ میزان〉 به منطقه‌ی پدافند هوایی‌اش وارد شده و این بزرگ‌ترین عملیاتی بوده که تا به امروز چین علیه تایوان انجام داده است. به گفته‌ی وزارت دفاع تایوان، هواپیماهای چینی در مقطع زمانی در طول روز و عصر وارد این منطقه شده‌اند. روز〈جمعه، ۹ میزان〉 نیز […]

تایوان می‌گوید که ۳۹ هواپیمای جنگی چین، روز 〈شنبه، ۱۰ میزان〉 به منطقه‌ی پدافند هوایی‌اش وارد شده و این بزرگ‌ترین عملیاتی بوده که تا به امروز چین علیه تایوان انجام داده است. به گفته‌ی وزارت دفاع تایوان، هواپیماهای چینی در مقطع زمانی در طول روز و عصر وارد این منطقه شده‌اند.

روز〈جمعه، ۹ میزان〉 نیز ۳۸ هواپیما از جمله یک بم‌‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای عملیات مشابه‌ی را انجام داده بودند. چین معتقد است که جمهوری تایوان یکی از استان‌های جدا شده از این کشور است؛ اما تایوان خود را یک دولت و کشور مستقل می‌داند. سوسنگ‌شنگ، نخست‌وزیر تایوان به‌خبرنگاران گفت: چین با این تجاوز نظامی، صلح و ثبات منطقه را خدشه‌دار کرده است. دولت چین تاکنون در خصوص این مساله هیچ اظهار نظری نکرده؛ اما در گذشته گفته بود که چنین پروازهایی را برای محافظت از حق حاکمیت خودش و اعلام مخالفت با هم‌کاری تایوان و امریکا انجام می‌دهد.