سفارت پاکستان در کابل از ادامه‌ی کمک‌های بشری اسلام‌آباد به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که روز گذشته (شنبه، ۱۰ میزان) محموله‌های جدیدی از این کمک‌ها به افغانستان رسیده است. این سفارت گفته‌است که این کمک‌ها که شامل آرد، برنج، شکر و حبوبات است که به مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در بندر تورخم، […]

سفارت پاکستان در کابل از ادامه‌ی کمک‌های بشری اسلام‌آباد به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که روز گذشته (شنبه، ۱۰ میزان) محموله‌های جدیدی از این کمک‌ها به افغانستان رسیده است.

این سفارت گفته‌است که این کمک‌ها که شامل آرد، برنج، شکر و حبوبات است که به مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در بندر تورخم، مرز میان دو کشور تسلیم داده شده است. صادق خان، نماینده‌ی ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان نیز گفته ‌است که این کمک‌ها قرار است به ولایت‌های مختلف افغانستان انتقال و برای نیازمندان توزیع شود. به‌ گفته‌ی وی کمک‌های بشردوستانه پاکستان به هدف جلوگیری از بحران انسانی در این کشور ادامه خواهد یافت. در این حال، هلال احمر ترکیه می‌گوید که برای کمک به مردم افغانستان و به‌ویژه رسیدگی به آوار‌گان داخلی در این کشور متعهد است. هلال‌احمر ترکیه گفته که قرار است در روزهای پیش‌رو برای ۱۶ هزار آوره داخلی در افغانستان کمک کند. این نهاد تاکید کرده است که این کمک‌ها از طریق پاکستان به افغانستان منتقل شود.