سازمان صحی جهان هشدار داده است که وضعیت خدمات صحی در افغانستان رو به وخامت گراییده است. بخش افغانستان این سازمان با نشر اعلامیه‌ای در تویترش اعلام کرده است که دست‌رسی به خدمات صحی در افغانستان کاهش چشم‌‍گیری یافته است. در اعلامیه گفته شده‌است که برخی بیماری‌ها از جمله سرخکان و اسهال در افغانستان افزایش […]

سازمان صحی جهان هشدار داده است که وضعیت خدمات صحی در افغانستان رو به وخامت گراییده است. بخش افغانستان این سازمان با نشر اعلامیه‌ای در تویترش اعلام کرده است که دست‌رسی به خدمات صحی در افغانستان کاهش چشم‌‍گیری یافته است.

در اعلامیه گفته شده‌است که برخی بیماری‌ها از جمله سرخکان و اسهال در افغانستان افزایش یافته و کاهش مبارزه علیه ویروس کرونا و پولیو ″فلج کودکان″ هم به‌عنوان یک نگرانی جدی از سوی سازمان صحی جهان خوانده شده‌است. در همین حال، رییس‌سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که افغانستان با سقوط سیستم‌‌های اقتصادی و اجتماعی که خطر فاجعه‌ی بشری را تقویت می‌کند، مواجه است. به گفته‌ی این سازمان، حدود ۵۰ درصد از کودکان در افغانستان با خطر سوء تغذیه روبه‌رو اند. حدود ده روز پیش، تدروس ادهانوم گبریسوس رییس سازمان صحی جهان از کابل دیدن کرد و وعده داد که به مشکلات صحی در افغانستان توجه خواهد کرد.