وزیر خارجه امریکا از مردم کشورش خواسته که به مهاجران افغانستان که تازه وارد امریکا شده‌اند کمک کنند. وزیر خارجه امریکا از تمام شهروندان امریکا خواسته که مهاجران افغانستان را نه‌ تنها به محض ورودشان به امریکا بلکه در جریان‌ ماه‌‌ها و سال‌های آینده کمک کنند. انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در یک پیام ویدیویی […]

وزیر خارجه امریکا از مردم کشورش خواسته که به مهاجران افغانستان که تازه وارد امریکا شده‌اند کمک کنند. وزیر خارجه امریکا از تمام شهروندان امریکا خواسته که مهاجران افغانستان را نه‌ تنها به محض ورودشان به امریکا بلکه در جریان‌ ماه‌‌ها و سال‌های آینده کمک کنند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در یک پیام ویدیویی از مردم امریکا خواست تا مهاجران تازه وارد افغانستان را کمک و یاری رسانند. آقای بلینکن روز 〈دوشنبه، ۱۲ میزان〉 ضمن نشر این پیام در صفحه تویتر خود گفته است که این سنت دیرینه‌ی امریکایی‌‌ها است که مردمان کشورهای دیگر را می‌پذیرند؛ به‌ویژه کسانی‌که به گفته‌ی وی از مشقت، پیگرد و جنگ فرار می‌کنند. وزیر خارجه امریکا در حالی خواستار کمک امریکایی‌ها به مهاجران افغانستان شده است که بر اساس یک نظر سنجی تازه، ۷۲ در صد مردم امریکا از دادن پناهندگی به افغانستانی‌هایی حمایت می‌‌کنند که در دو دهه‌ی اخیر با نهادها و نظامیان امریکایی در افغانستان کار کرده بودند و اکنون مجبور به ترک کشورشان شده‌اند. در جریان عملیات تخلیه‌ی نظامی از افغانستان بین ۱۵ تا ۳۰ اگست سال روان کم‌وبیش ۱۲۴ هزار تن، عمدتا افغانستانی‌‌ها، از افغانستان تخلیه شدند و هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار تن آنان به پایگاه‌های نظامی در داخل امریکا منتقل شده‌اند.