فیس‌بوک و شبکه‌های زیر مجموعه‌ی آن پس از چند ساعت اختلال که علت آن مشکلات فنی عنوان شد، دوباره فعال شدند. این اختلال غیرمعمول در اغلب مناطق جهان حدود شش ساعت طول کشید. روزنامه‌آلمانی ″دی‌ولت″ به نقل از شرکت فیس‌بوک نوشت تغییر پیکربندی روترهایی که ترافیک داده‌ها بین مراکز رایانه‌‌ای را هماهنگ می‌‌کنند، باعث ایجاد […]

فیس‌بوک و شبکه‌های زیر مجموعه‌ی آن پس از چند ساعت اختلال که علت آن مشکلات فنی عنوان شد، دوباره فعال شدند. این اختلال غیرمعمول در اغلب مناطق جهان حدود شش ساعت طول کشید. روزنامه‌آلمانی ″دی‌ولت″ به نقل از شرکت فیس‌بوک نوشت تغییر پیکربندی روترهایی که ترافیک داده‌ها بین مراکز رایانه‌‌ای را هماهنگ می‌‌کنند، باعث ایجاد اختلال و قطع ارتباط شده است.

به این ترتیب شایعه حمله سایبری به این شبکه‌ها تکذیب شد. شرکت فیس‌بوک می‌گوید شواهدی مبنی بر از میان رفتن داده‌های کاربران وجود ندارد. تیم فنی فیس‌بوک در یک پیام توییتری خطاب به “جمع انبوه افراد و شرکت‌هایی” که در سراسر جهان به شبکه‌های این شرکت اعتماد کرده‌اند، از این پیشامد ابراز تاسف کرد. مارک زاکربرگ، موسس و مالک شرکت فیس‌بوک نیز در پیامی به خاطر اختلال‌های پیش آمده از کاربران عذرخواهی کرد. شرکت فیسبوک و زیر مجموعه‌های آن بهار ۲۰۱۹  نیز با یک اختلال سراسری و طولانی مواجه شده بودند که علت آن اختلال در سرور هماهنگ‌ کننده اصلی عنوان شد.