شماری از اعضای حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا خواستار بررسی چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شده‌اند. جاش‌هالی و ریک‌اسکات، دو سناتور برجسته حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا تلاش دارند که کمیته‌ی دو حزبی را برای تحقیق در مورد چگونه‌گی روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تشکیل دهند. برخی رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند […]

شماری از اعضای حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا خواستار بررسی چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شده‌اند. جاش‌هالی و ریک‌اسکات، دو سناتور برجسته حزب جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا تلاش دارند که کمیته‌ی دو حزبی را برای تحقیق در مورد چگونه‌گی روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تشکیل دهند.

برخی رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که این دو عضو مجلس سنای امریکا لایحه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که براساس آن، باید یک کمیته انتخابی کنگره امریکا در بررسی همه‌جانبه، به همه پرسش‌ها در مورد چگونه‌گی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پاسخ دهد.

دیوید هالی که از نامزدان احتمالی انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری امریکا است، پیش‌تر خواستار استعفای مقام‌های بلندرتبه‌ی اداره بایدن شده بود. به گفته‌ی او، جوبایدن روند خروج نیروهای امریکایی که سبب کشته‌شدن سربازان امریکایی و گیرماندن سایر شهروندان آن کشور شد را به‌گونه هدف‌مندانه‌ای مبهم نگه‌داشته است.کوین کرامر، تام تیلیس، جونی ارنست، استیودنیز و مایک براون از دیگر اعضای حزب جمهوری‌خواه به این تلاش‌ها پیوسته‌اند. پیش از این مقام‌های بلندرتبه اداره‌ی بایدن، از جمله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع تاکنون دوبار به مجلس نمایندگان و سنا در کنگره امریکا رفته‌اند.