نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌‌کننده خواسته‌اند که بلافاصله برای جلوگیری از فاجعه‌ی انسانی دیگر در افغانستان، پیش از فرارسیدن زمستان و سرد شدن هوا، بسیج شوند و به وعده‌‌های خود عمل کنند. نماینده‌ی برنامه‌ی جهانی غذا برای افغانستان، گفته است که هرگز بحرانی با این سرعت و مقیاس در افغانستان ندیده […]

نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌‌کننده خواسته‌اند که بلافاصله برای جلوگیری از فاجعه‌ی انسانی دیگر در افغانستان، پیش از فرارسیدن زمستان و سرد شدن هوا، بسیج شوند و به وعده‌‌های خود عمل کنند. نماینده‌ی برنامه‌ی جهانی غذا برای افغانستان، گفته است که هرگز بحرانی با این سرعت و مقیاس در افغانستان ندیده است.

این نهادها هم‌چنان، افزوده‌‌اند که تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند. در همین حال، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت در افغانستان گفته‌است که سیستم بهداشتی در حال فروریزی است و اقتصاد نیز در آستانه‌ی سقوط قرار دارد.

این سازمان گفته است که کمک مالی ۶۰۶ دالری برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به ده ۱۰ شهروند افغانستان که در ماه سپتامبر درخواست شده بود، تاکنون تنها کمتر از ۴۰ درصد این کمک‌‌ها تامین شده است.

این سازمان گفته است که با فرارسیدن زمستان شاهد عمیق‌تر شدن شگاف فقر خواهیم بود، زیرا خشک‌سالی و بحران اقتصادی قیمت مواد غذایی و سوخت را بیش‌تر افزایش می‌دهد.

این سازمان وعده کرده است که برای کمک به مردم افغانستان در کنار آنان خواهد ماند و به حمایت خود از زنان، دختران و اقلیت‌های مذهبی و قومی ادامه خواهند داد.