آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد حمله بر نمازگزاران در کندز را محکوم کرده است. دبیر کل سازمان ملل گفته که کشتار غیرنظامیان نقض حقوق اساسی بشر است. در نتیجه حمله انتحاری روز جمعه بر نمازگزاران در مسجد سیدآباد ولایت کندز، بیش از ۴۰ تن کشته شدند و بیش از ۱۴۰تن دیگر زخمی شده‌اند. […]

آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد حمله بر نمازگزاران در کندز را محکوم کرده است. دبیر کل سازمان ملل گفته که کشتار غیرنظامیان نقض حقوق اساسی بشر است.

در نتیجه حمله انتحاری روز جمعه بر نمازگزاران در مسجد سیدآباد ولایت کندز، بیش از ۴۰ تن کشته شدند و بیش از ۱۴۰تن دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله خونین با واکنش‌های تند جهانی و داخلی مواجه شده و آن‌را مصداق بارز جنایت علیه بشریت و جنگ نا تمام یافته علیه اقلیت‌های افغانستان خوانده است.

انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با محکوم کردن این حمله گفته است: حمله بر غیرنظامیان نقض حقوق اساسی بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

دفترنمایندگان سازمان ملل متحد در افغانستان نیز این حمله را محکوم کرده گفته: حادثه خونین در مسجد سیدآباد ولایت کندز بخشی از الگوی نگران‌کننده خشونت در افغانستان است.

در همین حال پتریشا گاسمن مسوول بخش آسیا دیدبان حقوق بشرجهانی گفته است: چنین رویدادها نشان می‌دهند که اقلیت‌ها به‌ویژه شیعیان در افغانستان با خطر جدی روبه‌رو اند.

ایران نیز به انفجار مرگ‌‌بار مسجد ولایت کندز واکنش نشان داده وآن‌را محکوم کرده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: اقدامات تروریستی در هر شکل و توسط هر طرفی انجام شود محکوم است.

درهمین حال، کمیسیون حقوق بشر با محکوم کردن این حمله، آن‌را جنایتی در ادامه کشتارهای هدف‌مندانه شیعیان و هزاره‌ها در کشور خوانده است.