آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با نگرانی از فروپاشی اقتصاد افغانستان از کشورهای جهان خواسته است که برای پش‌گیری از این فروپاشی وارد عمل شوند و به اقتصاد افغانستان وجه نقد ترزیق کند. دبیر کل سازمان ملل گفته است که بحران‌بشری در افغانستان در حال رشد است، اما ملل متحد در حال ارایه‌ی خدمات […]

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با نگرانی از فروپاشی اقتصاد افغانستان از کشورهای جهان خواسته است که برای پش‌گیری از این فروپاشی وارد عمل شوند و به اقتصاد افغانستان وجه نقد ترزیق کند.

دبیر کل سازمان ملل گفته است که بحران‌بشری در افغانستان در حال رشد است، اما ملل متحد در حال ارایه‌ی خدمات برای مردم افغانستان است. به گفته‌ی او، این بحران، حداقل ۱۸ میلیون تن را متاثر کرده است که نیمی از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند. وی هشدار داده است که کمک‌های بشری جان انسان‌‌ها راحفظ می‌کند، اما اگر اقتصاد افغانستان سقوط کند، این موضوع مشکلی را حل نخواهد کرد. وی هم‌چنان به جهان هشدار داده می‌گوید که اگر وارد عمل نشویم و کمک‌ها را فورآ به افغانستان ارسال نکینم، جهان هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

دبیرکل سازمان ملل متحد خبر داده است که  تنها درجریان ماه سپتامبر برای حدود ۳٫۸ میلیون افغانستانی، کمک‌های غذایی را در یافت کرده است.

این در حالی‌است که شماری از نمایندگان کشورهای جهان در نشست ۱۷ سپتامبر که به ابتکار و میزبانی سازمان ملل در ژنیف برگزار شده بود، به کمک ۱٫۲ میلیارد دالری با افغانستان تعهد سپردند.