ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه می‌گوید جنگجویان افراطی از عراق و سوریه به‌گونه‌ی فعال وارد افغانستان می‌‍شوند، جنگجویانی که به گفته‌‌ی پوتین از تجربه‌ی لازم در جنگ برخوردارند. او در یک کنفرانس ویدیویی با رییسان بخش‌های امنیتی کشورهای شوروی سابق گفته که وضعیت در افغانستان مساعد نیست و ممکن این جنگجویان از افغانستان، امنیت کشورهای […]

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه می‌گوید جنگجویان افراطی از عراق و سوریه به‌گونه‌ی فعال وارد افغانستان می‌‍شوند، جنگجویانی که به گفته‌‌ی پوتین از تجربه‌ی لازم در جنگ برخوردارند.
او در یک کنفرانس ویدیویی با رییسان بخش‌های امنیتی کشورهای شوروی سابق گفته که وضعیت در افغانستان مساعد نیست و ممکن این جنگجویان از افغانستان، امنیت کشورهای آسیایی میانه را برهم بزنند، به همین دلیل او تاکید کرد که روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق برای جلوگیری از این تهدیدات، نظارت شان‌را بر مرزهای افغانستان افزایش میدهند.
دو روز پیش وزارت خارجه امریکا هم گفته بود که شاخه خراسان داعش، برای افغانستان و امریکا یک تهدید جدیست.
اما طالبان بارها گفته است که داعش در افغانستان نفوذ چشم‌گیر ندارد و نیروهای امارت اسلامی به تنهایی قادر به سرکوب آنان اند.
در این برنامه، گرداننده شمس امانی با آقایان خلیل‌احمد نادم عضو رهبری حرکت ملی خط سوم، محمد امید خُرم استاد دانشگاه و عبدالمقدم امین فعال سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.