در نتیجه‌ی یک حمله انتحاری روز گذشته 〈جمعه، ۲۳ میزان〉 برمسجد فاطمیه ولایت کندهار هنگام اقامه نماز جمعه بیش از ۱۰۰ نمازگزار کشته و زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفت. این حمله با واکنش‌های تند خارجی و داخلی مواجه شده و بر پاسخگو قرار دادن عاملان چنین حوادث تاکید شده […]

در نتیجه‌ی یک حمله انتحاری روز گذشته 〈جمعه، ۲۳ میزان〉 برمسجد فاطمیه ولایت کندهار هنگام اقامه نماز جمعه بیش از ۱۰۰ نمازگزار کشته و زخمی شدند.

مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفت. این حمله با واکنش‌های تند خارجی و داخلی مواجه شده و بر پاسخگو قرار دادن عاملان چنین حوادث تاکید شده است. دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد درافغانستان ″یوناما″ این حمله را محکوم کرده و آن را ظالمانه خوانده است.یوناما درصفحه‌ی فیسبوکش نوشته: این حمله ظالمانه که یک مکان مذهبی و عبادت کنندگان را هدف قرار داده است، عاملان آن باید پاسخگو باشند.ند پرایس سخن‌وگوی وزارت خارجه امریکا این حمله را محکوم کرده و گفته است که مردم افغانستان حق دارند در صلح زندگی کنند.از سویی هم، وزارت خارجه ایران نیز با محکوم کردن این حمله آن‌را حادثه دلخراش، تاسف بار و توطیه تفرقه افکنانه خوانده است.همچنان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفته است که سازمان ‌دهند‌گان چنین حملاتی قصد دارند اختلاف مذهبی و درگیری داخلی را تشدید کنند.حزب‌الله لبان ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، خواستار اقدام سریع برای مقابله با جنایت‌های داعش در سطح کشورهای اسلامی شده است.با این‌همه، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز گفته: طالبان دیگر مالکان این جنگ نیستند و این جنگ و صلح دیگر دراختیار طالبان نیست.رحمت‌الله اندر سخن‌وگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین می‌گوید که پاکستان این‌بار گروه افراطی داعش را بر علیه افغانستان کار می‌‌گیرد.این در حالی‌است که طالبان حمله انتحاری بر مسجد جامع فاطمیه ولایت کندهار را جنایت بزرگ خوانده و به نیروهای خود دستور داده که عاملان این جنایت را هرچه زودتر به پنجه‌ی قانون بسپارند.