ولادیمیرپوتین رییس‌جمهور روسیه در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد افغانستان می‌‌گوید که گروه‌های تروریستی در این‌کشور در پی ترویج جنگ مذهبی‌اند. پوتین گفته ‌است که اعضای گروه داعش در شمال افغانستان به حدود ۲ هزار تن رسیده است و تلاش دارند به کشورهای آسیای میانه نفوذ کنند. او تاکید کرده است که این گروه‌ها برای ترویج […]

ولادیمیرپوتین رییس‌جمهور روسیه در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد افغانستان می‌‌گوید که گروه‌های تروریستی در این‌کشور در پی ترویج جنگ مذهبی‌اند.

پوتین گفته ‌است که اعضای گروه داعش در شمال افغانستان به حدود ۲ هزار تن رسیده است و تلاش دارند به کشورهای آسیای میانه نفوذ کنند. او تاکید کرده است که این گروه‌ها برای ترویج درگیری‌های قومی و مذهبی تلاش می‌‌کنند. پوتین افزوده است که شاید برخی از تروریستان می‌خواهند به نام پناهنده وارد کشورهای آسیای میانه و جمهوری‌های تحت قلمرو روسیه شوند. رییس‌جمهور روسیه تاکید کرده است که کشورهای مشترک‌المنافع نباید برای به‌رسمیت شناختن طالبان از عجله کار گیرند. . این نگرانی در حالی مطرح می‌شود که طالبان پیش از این گفته که است داعش در افغانستان جایگاه ندارد و آنان توان مقابله با این گروه را دارد. اما گروه داعش در دو جمعه پیاپی در ولایت‌های کندز و کندهار بر مساجد اهل تشییع حمله کرده و بیش از۱۰۰ نمازگزار را کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.