نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد. مهم‌ترین گروه‌های سیاسی شیعه عراق معروف به گروه «چارچوب هماهنگی» مخالفت خود را با نتایج کمیساریای عالی انتخابات اعلام کردند. هیات هماهنگی گروه‌‌های شیعه عراق اعلام کرد که شکست انتخابات پارلمانی تاثیر منفی بر روند دموکراسی و وفاق اجتماعی جامعه خواهد گذاشت. کمیسیون انتخابات عراق شامگاه(شنبه، ۲۴ میزان) اعلام […]

نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعلام شد. مهم‌ترین گروه‌های سیاسی شیعه عراق معروف به گروه «چارچوب هماهنگی» مخالفت خود را با نتایج کمیساریای عالی انتخابات اعلام کردند.

هیات هماهنگی گروه‌‌های شیعه عراق اعلام کرد که شکست انتخابات پارلمانی تاثیر منفی بر روند دموکراسی و وفاق اجتماعی جامعه خواهد گذاشت. کمیسیون انتخابات عراق شامگاه(شنبه، ۲۴ میزان) اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در سایت خبری این کمیسیون قرار دارد. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کمیسیون انتخابات عراق، میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ در صد اعلام کرد. این کمیسیون اعلام کرد که بیش از ۶٫۹ میلیون تن در انتخابات پارلمانی عراق، رای خود را به صندوق ریختند. کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد، این کمیسیون آماده دریافت شکایت‌ها و اعتراض‌ها نسبت به نتایج انتخابات‏، ظرف سه روز پس از اعلام نتایج نهایی نتایج انتخابات پارلمانی عراق خواهد بود و همه شکایت‌ها را با دقت بررسی خواهد کرد. چینل تلگرام ایتلاف الفتح اعلام کرد هیات هماهنگ‌کننده گروه‌های شیعه در عراق در بیانیه‌ای درباره نتایج انتخابات عراق گفته‌اند که امیدواراند کمیسیون انتخابات تخلفات بزرگی را که طی انتخابات و بعد از شمارش آرا و اعلام نتایج مرتکب شد، تصحیح کند. آنان بعد از اصرار کمیسیون به درست بودن نتایج، مخالفت کامل خود را با این نتایج اعلام و کمیسیون انتخابات را مسوول کامل شکست انتخابات و سوء مدیریت روند انتخابات می‌دانند.