در آستانه‌ی برگزاری نشست مسکو در باره افغانستان، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور می‌گوید که امارت اسلامی برای رسمیت یافتن از سوی جهان، ابتدا باید مشروعیت داخلی کسب کند، آقای کرزی مجرای مشروعیت را انتخابات یا لویه جرگه عنوان می‌کند. رییس جمهوری پیشین در گفت‌وگو با صدای امریکا تاکید کرده که حکومت طالبان باید […]

در آستانه‌ی برگزاری نشست مسکو در باره افغانستان، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور می‌گوید که امارت اسلامی برای رسمیت یافتن از سوی جهان، ابتدا باید مشروعیت داخلی کسب کند، آقای کرزی مجرای مشروعیت را انتخابات یا لویه جرگه عنوان می‌کند.
رییس جمهوری پیشین در گفت‌وگو با صدای امریکا تاکید کرده که حکومت طالبان باید دارای یک قانون اساسی باشد، حتی اگر این قانون موقت هم باشد.
او گفته که امارت اسلامی باید برای بانوان اجازه آموزش و کار بدهد، افراد مسکلی را در نهادهای دولتی اسخدام کند، نیروهای ارتش ملی را دوباره برگرداند، بیرق سه رنگ افغانستان را حفظ کند، جلو مداخله پاکستان در امور افغانستان را بگیرد و در نهایت حکومت همه شمول تشکیل دهد چون کشور تنها از طالبان نیست.
کرزی در حالی این سخنان را بیان کرده که تا دو روز دیگر نشستی در باره افغانستان با حضور نمایندگان امارت اسلامی، امریکا، چین، روسیه و پاکستان در مسکو برگزار می‌شود.
مهمانان
نظرمحمد شاکری عضو امارت اسلامی
ویس ناصری آگاه روابط بین‌الملل
بحرالدین جوزجانی فعال سیاسی
گرداننده : شمس امانی
تهیه کننده : عبدالمنیر رامین