سازمان صحی جهانی می‌گوید که همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به‌دلیل نرسیدنی واکسن مورد ضرورت به ‌کشورهای فقیر از یک‌سال بیش‌تر طول خواهد کشید. داکتر بروس اِیلوارد، از مدیران ارشد این سازمان، گفت: ″به این ترتیب بحران کووید-۱۹ به راحتی می‌تواند تا اواخر سال ۲۰۲۲ طول بکشد. تاکنون کمتر از ۵ درصد جمعیت آفریقا واکسن شده‌اند که […]

سازمان صحی جهانی می‌گوید که همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به‌دلیل نرسیدنی واکسن مورد ضرورت به ‌کشورهای فقیر از یک‌سال بیش‌تر طول خواهد کشید.

داکتر بروس اِیلوارد، از مدیران ارشد این سازمان، گفت: ″به این ترتیب بحران کووید-۱۹ به راحتی می‌تواند تا اواخر سال ۲۰۲۲ طول بکشد. تاکنون کمتر از ۵ درصد جمعیت آفریقا واکسن شده‌اند که در مقایسه با ۴۰ درصد واکسناسیون در بیشتر قاره‌های دیگر جهان است″.

بریتانیا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن به‌کشورهای نیازمند تحویل داده و وعده‌ی ۱۰۰ میلیون واکسن را داده است. داکتر ایلارد از کشورهای سرمایه‌دار خواست تا جای خود را در صف واکسن به‌ کشورهای فقیر بدهند تا شرکت‌های داروسازی بتوانند کشورهای کم درآمد را در اولویت قرار دهند. او گفت کشورهایی که تابستان امسال در اجلاس گروه هفت در کورنوال وعده‌ی کمک واکسن داده بودند باید ببینند تا چی اندازه‌ی وعده‌ی خود را عملی کرده‌اند. ایتلافی از موسسات خیریه به‌نام “واکسن مردم” ارقام تازه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد از هر هفت دُوزی که وعده‌ی آن را شرکت‌های داروسازی یا کشورهای ثروتمند داده بودند، فقط به یکی کشورهای فقیر می‌رسد. بخش اعظم واکسن‌های کووید-۱۹ در اختیار کشورهای با درآمد بالا یا متوسط قرار گرفته است. آفریقا فقط ۲/۶ درصد از دوزهای تزریق شده در جهان را تشکیل می‌دهد.