کمیسیون انتخابات اوزبیکستان اعلام کرده است که شوکت میرضیایف، رییس‌جمهوری کنونی این کشور با کسب بیش از هشتاد درصد آرا برای یک دوره دیگر به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده است. این کمیسیون گفته‌است حدود ۸۰٫۴ درصد افراد واجد شرایط رای‌ دهی در انتخابات روز یک‌شنبه شرکت کرده اند. ریاست جمهوری اوزبیکستان اعلام کرده است که شماری […]

کمیسیون انتخابات اوزبیکستان اعلام کرده است که شوکت میرضیایف، رییس‌جمهوری کنونی این کشور با کسب بیش از هشتاد درصد آرا برای یک دوره دیگر به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده است. این کمیسیون گفته‌است حدود ۸۰٫۴ درصد افراد واجد شرایط رای‌ دهی در انتخابات روز یک‌شنبه شرکت کرده اند.

ریاست جمهوری اوزبیکستان اعلام کرده است که شماری از رهبران کشورهای خارجی در تماس‌های تلفنی، پیروزی میرضیایف را تبریک گفته ‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری اوزبیکستان روز 〈یک‌شنبه، ۲ عقرب〉 با حضور نامزدان پنج حزب سیاسی اوزبیکستان در این کشور برگزار شد. پس از وفات اسلام‌ کریم ‌اف، نخستین رییس‌جمهور اوزبیکستان، شوکت میرضیایف، دومین رییس‌جمهور این کشور شد و از آن زمان تاکنون، در تمام انتخابات‌های ریاست‌جمهوری پیروز شده است.