سعید خطیب ‌زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان فردا با حضور شش کشور همسایه افغانستان به اضافه‌ی روسیه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که طالبان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم افغانستان داشته باشد. به گفته‌ی او، طالبان باید برای ایجاد […]

سعید خطیب ‌زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان فردا با حضور شش کشور همسایه افغانستان به اضافه‌ی روسیه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که طالبان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم افغانستان داشته باشد. به گفته‌ی او، طالبان باید برای ایجاد یک دولت پایدار و فراگیر متشکل از همه اقوام و قومیت‌ها در افغانستان، زمینه‌ سازی کنند.

در این نشست از طالبان دعوت نشده است و مقام‌های امارت اسلامی نیز پیشتر گفته بودند که در آن شرکت نمی‌کنند. سخنگوی وزیر خارجه ایران گفته است که ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران، این نشست را افتتاح و در آن سخن‌رانی خواهد کرد. به گفته‌ی او، وزیران خارجه‌ی اوزبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان به ‌شکل حضوری و وزیران خارجه‌ی چین و روسیه به ‌صورت آنلاین در این نشست حضور خواهند داشت. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران گفت است که فردا دبیرکل سازمان ملل هم پیامی به این نشست صادر خواهد کرد. پیش از این، نشست وزیران خارجه‌ی کشورهای همسایه بدون روسیه به میزبانی پاکستان به ‌صورت آنلاین برگزار شده بود.