دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است که افغانستان در آستانه‌ی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فاجعه‌ی انسانی در جهان است. دبیرکل سازمان ملل گفته ‌است که فاجعه‌ی انسانی در افغانستان در حال وقوع است و کشورهای جهان باید اقدامی انجام دهند. او تاکید کرده است که سازمان ملل متحد در رقابت با زمان برای ارایه […]

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داده است که افغانستان در آستانه‌ی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فاجعه‌ی انسانی در جهان است. دبیرکل سازمان ملل گفته ‌است که فاجعه‌ی انسانی در افغانستان در حال وقوع است و کشورهای جهان باید اقدامی انجام دهند.

او تاکید کرده است که سازمان ملل متحد در رقابت با زمان برای ارایه کمک‌‌های بشردوستانه و تامین نیازهای اولیه مردم افغانستان در زمستان پیش‌رو است.

آنتونیو گوترش یک بار دیگر از وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داده و خواهان اقدام جدی جهان برای نجات افغانستانی‌ها از فقر و گرسنگی شده است. آقای گوترش امروز(سه‎‌شنبه، ۴ عقرب) در صفحه تویترش نوشته است: افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان است. آقای گو ترش از جهان خواسته است که به تلاش‌های سازمان ملل در حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان کمک مالی کنند. پیش از این هم سازمان ملل ازکشور‌های جهان خواسته بود که به وعده تامین ۱٫۲ میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان عمل کنند.