جنرال عبدالفتاح برهان، رهبر کودتای سودان گفته است که ارتش روز 〈دوشنبه، ۳ عقرب〉 قدرت را در این کشور به‌دست گرفته تا از جنگ داخلی جلوگیری کند. این مقام نظامی در سودان گفته است عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر پیشین سودان که در جریان کودتا‌ی دولت‌اش از قدرت ساقط شد، برای تامین امنیت‌اش در خانه‌ی جنرال برهان […]

جنرال عبدالفتاح برهان، رهبر کودتای سودان گفته است که ارتش روز 〈دوشنبه، ۳ عقرب〉 قدرت را در این کشور به‌دست گرفته تا از جنگ داخلی جلوگیری کند.

این مقام نظامی در سودان گفته است عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر پیشین سودان که در جریان کودتا‌ی دولت‌اش از قدرت ساقط شد، برای تامین امنیت‌اش در خانه‌ی جنرال برهان بوده و به خانه‌ی خود باز خواهد گشت.

آقای البرهان روز سه‌شنبه در یک سخن‌رانی تلویزیونی‌اش گفت ‌است که: “تمام کشور به خاطر اختلافات سیاسی در بن بست قرار داشت. تجربه دو سال گذشته ثابت کرده است که مشارکت نیروهای سیاسی در دوره انتقالی ناقص است و به تضاد‌ها دامن می زند.  خطری که هفته گذشته شاهد بودیم می توانست کشور را به یک جنگ داخلی بکشاند.

با وجود رهایی عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر مخلوع از توقیف، مظاهرات مردمی روز سه‌شنبه نیز در جاده‌های خرطوم، پایتخت سودان، ادامه داشت. کمیته‌ داکتران سودان گفته است که در اثر گلوله ‌باری نیروهای امنیتی، دست‌کم هشت مظاهره کننده کشته‌شده و دست‌کم هشتاد تن دیگر زخمی شده‌اند.