یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا هشدار داده است که گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در مدت زمانی کوتاه و شبکه‌ی القاعده در مدت نسبتا طولانی‌تر در افغانستان قادر به انجام حملات بر امریکا و کشور‌های منطقه خواهند شد. اما طالبان این موضوع را رد کردند. بر اساس پیشبینی‌های استخباراتی امریکا، گروه تندرو دولت […]

یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا هشدار داده است که گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در مدت زمانی کوتاه و شبکه‌ی القاعده در مدت نسبتا طولانی‌تر در افغانستان قادر به انجام حملات بر امریکا و کشور‌های منطقه خواهند شد.

اما طالبان این موضوع را رد کردند. بر اساس پیشبینی‌های استخباراتی امریکا، گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در حد اقل شش ماه آینده توانایی انجام حمله بر امریکا را خواهد داشت. کولن کال معاون وزارت دفاع امریکا در امور دفاعی و پالیسی این مطلب را دیروز 〈سه‌شنبه، ۴ عقرب〉 در نشست کمیته‌ی خدمات نظامی کانگرس امریکا اعلام کرد.وی هم‌چنان گفت:” هرچند در حال حاضر شاخه‌ی خراسان گروه داعش و شبکه القاعده قادر به انجام چنین حملاتی نمی‌باشند، اما از شش تا دوازده ماه آینده شاخه‌ی خراسان داعش این توانایی را بدست می‌آورد و القاعده یک و یا دو سال دیگر وقت کار دارد تا که از افغانستان به بیرون حمله کند.اما طالبان نگرانی‌‌ها در مورد فعالیت گروه داعش و القاعده در افغانستان را بی‌بنیاد می‌خواند.