وانگ‌یی، وزیر امور خارجه‌ی چین، از افزایش فقر و گرسنه ‌گی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از بانک جهانی و صندوق بین‌‌المللی پول خواستار کمک مالی شده است. خبرگزاری رویترز با نشر گزارشی گفته است که آقای وانگ‌یی این موضوع را روز〈چهارشنبه، ۵ عقرب〉  در سفرش به یونان مطرح کرده است. این در حالی‌است […]

وانگ‌یی، وزیر امور خارجه‌ی چین، از افزایش فقر و گرسنه ‌گی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از بانک جهانی و صندوق بین‌‌المللی پول خواستار کمک مالی شده است.

خبرگزاری رویترز با نشر گزارشی گفته است که آقای وانگ‌یی این موضوع را روز〈چهارشنبه، ۵ عقرب〉  در سفرش به یونان مطرح کرده است. این در حالی‌است که پیشتر نیز وی در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفته بود که افغانستان در تمامی جبهه‌ها به کمک نیاز دارد. این در حالی‌است که تمامی کشورهای کمک کننده، تا هنوز حکومت طالبان را به‌رسمیت نشناخته اند؛ اما تاکید کرده‌اند که به منظور جلوگیری از فاجعه‌ی انسانی از طریق سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی مستقیما به مردم افغانستان کمک خواهد کرد.سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در دیدار با سفیران و نمایندگان خاص چهارده کشور برای افغانستان گفته این کشور تمام شرایط را برای به‌رسمیت شناختن عملی کرده است. مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان خواهان تلاش ‌های آن‌ها برای رهایی ذخایر ارزی افغانستان شده است.