گروه ۲۰ بر تعهد خود مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۱٫۱۵ میلیارد دالر به افغانستان تاکید کرده است. وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که نخست‌وزیر این کشور در نشست گروه ۲۰ برای کمک به آموزش دختران و زنان در افغانستان کمک ۵۰ میلیون پوندی این کشور را اعلام کرده است. بوریس […]

گروه ۲۰ بر تعهد خود مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۱٫۱۵ میلیارد دالر به افغانستان تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که نخست‌وزیر این کشور در نشست گروه ۲۰ برای کمک به آموزش دختران و زنان در افغانستان کمک ۵۰ میلیون پوندی این کشور را اعلام کرده است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در این نشست از رهبران این گروه خواست تا برای حمایت از تحصیل دختران و زنان در افغانستان بیشتر تلاش کنند. جانسون گفته است که کشورش به حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان به‌شمول زنان و دختران ادامه خواهد داد.

جانسون گفته: بودجه امروز محافظت فوری از آسیب‌پذیرترین افراد را فراهم می‌کند؛ اما جلوگیری از فاجعه‎ی انسانی در افغانستان و حفاظت از دستاوردهای بیست سال گذشته به یک تلاش واقعا جهانی نیاز دارد.

او هم‌چنان تاکید کرده است که هیچ کمک مالی به طالبان یا از طریق سیستم‌های دولتی در افغانستان ارایه نخواهد شد.

گفتنی‌است که این کمک بخشی از کمک‌های مالی تعهد شده از سوی بریتانیا است که در ماه سپتامبر سال جاری وعده داده شده بود. بریتانیا در ماه سپتامبر ارایه ۲۸۶ میلیون پوند کمک مالی برای افغانستان را از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تعهد سپرده بود.

این تعهدات در حالی برای کمک به بحران افغانستان اعلام می‌شود که پیشتر برنامه جهانی غذایی سازمان ملل هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام فوری، میلیون‌ها شهروند افغانستان در زمستان پیش‌رو با گرسنگی روبه‌رو خواهند شد.