مسوولان کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغانستان ضمن نکوهش رفتار‌های خشونت‌‌بار علیه‌ی خبرنگاران، از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهند که قضایای خشونت علیه خبرنگاران را در روشنایی احکام قوانین پیگیری کنند. آنان از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهند که عاملان خشونت علیه خبرنگاران را نیز مورد پیگرد عدلی قرار دهند. درهمین حال، سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که با […]

مسوولان کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغانستان ضمن نکوهش رفتار‌های خشونت‌‌بار علیه‌ی خبرنگاران، از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهند که قضایای خشونت علیه خبرنگاران را در روشنایی احکام قوانین پیگیری کنند.

آنان از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهند که عاملان خشونت علیه خبرنگاران را نیز مورد پیگرد عدلی قرار دهند. درهمین حال، سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که با مسلط شدن طالبان در افغانستان دستاوردهای آزادی بیان و اطلاع‌رسانی به کلی از بین رفته و یا هم با دشواری‌های جدی رو‌به‌‌رو شده است. در اعلامیه‌ای این نهاد آمده است که طی روزهای اخیر،این اداره شاهد چندین قضیه خشونت علیه خبرنگاران بوده که مایه نگرانی خبرنگاران، رسانه‌ها و نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها شده است. این کمیته هم‌چنان از مقام های امارت اسلامی خواهان اتخاذ تدابیر جدی جهت تأمین مصونیت خبرنگاران در سراسر کشور شده است.

این سازمان گفته ‌است که رسانه‌های زیاد اکنون در افغانستان به دلایل امنیتی، سیاسی و اقتصادی از نشرات باز مانده‌اند. اما مقام‌های امارت اسلامی اعلام کرده‌اند که رسانه‌‌ها می‌توانند آزادانه و با در نظرداشت ارزش‌های اسلامی نشرات کنند. این درحالی‌است که اتحادیه‌ی ملی خبرنگاران افغانستان هفته‌ی گذشته از ثبت بیش از ۳۰ قضیه خشونت علیه خبرنگاران در دوران حکومت طالبان خبر داده بود.