مسوولان نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان ″نی″ بر ختم فرهنگ معافیت از مجازات تاکید کرده می‌گویند سال هاست که خبرنگاران از اعمال خشونت رنج می‌برند. این نهاد روز〈چهارشنبه، ۱۲ عقرب〉 با نشراعلامیه‌ی گفته است که از دوم نومبر درحالی تجلیل می‌شود که از سالها بدین سو خشونت در برابر خبرنگاران جریان داشته و  خبرنگاران […]

مسوولان نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان ″نی″ بر ختم فرهنگ معافیت از مجازات تاکید کرده می‌گویند سال هاست که خبرنگاران از اعمال خشونت رنج می‌برند.

این نهاد روز〈چهارشنبه، ۱۲ عقرب〉 با نشراعلامیه‌ی گفته است که از دوم نومبر درحالی تجلیل می‌شود که از سالها بدین سو خشونت در برابر خبرنگاران جریان داشته و  خبرنگاران از آن رنج می‌برند.

در اعلامیه آمده است که پایان بخشیدن به فرهنگ معافیت از مجازات یک اصل حقوقی محسوب می‌گردد و بر اساس قوانین بین‌المللی به‌ویژه اساس‌نامه‌ی محکمه‌ی جزای بین‌الملل هیچ شخص نباید از مجازات جرمی که انجام داده معاف شود طبق اساس‌نامه محکمه یادشده اشخاصی که در دایره جرایم علیه شخص، اموال و دارایی و حتی حیث و آبرو در سطح جرایم ملی و بین‌المللی قرار دارند مشمول احکام این اساس‌نامه قرار می‌گیرند.

نی گفته است هنوز که هنوز است خبرنگاران با انواع خشونت مواجه بوده و هستند. این نهاد از مسوولان مرتبط در این زمینه خواسته است  تا خشونت‌های اتفاق افتاده دربرابر خبرنگاران را بررسی نموده و کسانی‌که دست به خشونت در برابر خبرنگاران می‌زنند را به پنجه‌ی قانون بسپارند.

به اساس معلومات نهاد‌های حامی رسانه‌ها در یک سال گذشته ۲۴۲ قضیه قتل و انواع خشونت علیه خبرنگاران افغانستان ثبت شده است.