دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا با انتقاد از دولت بایدن گفته است که واشنگتن نیروهایش را از افغانستان خارج نکرد؛ بلکه به طالبان تسلیم شد. رییس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید که امریکا با هزینه پنج میلیارد دالر در افغانستان از این کشور خارج شد. ترامپ پیش از این نیز با انتقاد از سیاست‌های دولت جوبایدن در […]

دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا با انتقاد از دولت بایدن گفته است که واشنگتن نیروهایش را از افغانستان خارج نکرد؛ بلکه به طالبان تسلیم شد.

رییس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید که امریکا با هزینه پنج میلیارد دالر در افغانستان از این کشور خارج شد. ترامپ پیش از این نیز با انتقاد از سیاست‌های دولت جوبایدن در قبال افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور، آن را بزرگترین تحقیر سیاست خارجی در تاریخ آمریکا خوانده بود.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا در ویدیویی به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی این کشور در سال ۲۰۲۰ گفته است که این انتخابات با تقلب گسترده همراه بود و در نتیجه‌ی آن اتفاقات بسیار بدی بوقوع پیوست.

این در حالی‌است که پیش از این جوبایدن رییس‌جمهور امریکا در مورد خروج از افغانستان گفته است که او توافقات بد ترامپ در دوحه را تطبیق کرده است و دیگر چاره‌ای نداشت. توافق صلح میان طالبان و امریکا در دوحه در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ امضا شد.