به دنبال خواست‌های مکرر امارت اسلامی از جامعه جهانی برای مشروعیت دادن به حکومت سرپرست افغانستان، رسانه‌های آلمانی به نقل از مقام‌های دولت این کشور گزارش داده اند که قرار است سفیر آلمان برای افغانستان در هفته‌های آینده برای رای‌زنی با مقام‌های امارت اسلامی روی چگونگی آغاز فعالیت دیپلماتیک برلین با کابل، به افغانستان سفر […]

به دنبال خواست‌های مکرر امارت اسلامی از جامعه جهانی برای مشروعیت دادن به حکومت سرپرست افغانستان، رسانه‌های آلمانی به نقل از مقام‌های دولت این کشور گزارش داده اند که قرار است سفیر آلمان برای افغانستان در هفته‌های آینده برای رای‌زنی با مقام‌های امارت اسلامی روی چگونگی آغاز فعالیت دیپلماتیک برلین با کابل، به افغانستان سفر کند.
این در حالیست که دو روز پیش وزیر خارجه‌ی قطر از جامعه جهانی خواسته بود که برای جلوگیری از سقوط افغانستان اجماع بین‌المللی تشکیل دهد.
از سوی دیگر، مایک مک کول، نماینده جمهوری خواه و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز نگرانی کرده که احتمالا” چین پایگاه نظامی بگرام را بدست بگیرد.
او گفته تصاحب بگرام از سوی چین، سیلی محکمی به امریکا خواهد بود، چون به گفته او پایگاه هوایی بگرام چشم و گوش امریکا در منطقه بود.
مهمانان
مولوی بحرالدین جوزجانی، فعال سیاسی
نادر احمدزی، آگاه امور نظامی
توفیق تماس، آگاه روابط بین‌الملل
……………………………….
شمس امانی، گرداننده
عبدالمنیر رامین، تهیه کننده