توماس‌ویست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید که امریکا در باره‌‍ی افزایش حملات گروه داعش و هم‌چنان حضور جنگ‌جویان شبکه‌ی القاعده در افغانستان شدیدا نگران است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توماس ویست این سخنان را روز دوشنبه از بروکسل از طریق تلفن به خبرنگاران در واشنگتن بیان کرده است. بر اساس گزارش‌ها افغانستان به […]

توماس‌ویست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید که امریکا در باره‌‍ی افزایش حملات گروه داعش و هم‌چنان حضور جنگ‌جویان شبکه‌ی القاعده در افغانستان شدیدا نگران است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توماس ویست این سخنان را روز دوشنبه از بروکسل از طریق تلفن به خبرنگاران در واشنگتن بیان کرده است.

بر اساس گزارش‌ها افغانستان به تازگی‌ شاهد افزایش حملات گروه داعش بوده است.

مقام‌های نظامی امریکا هم معتقداند که جنگ‌جویان گروه داعش در ظرف شش تا دوازده ماه می‌توانند که بیرون از افغانستان حملاتی را انجام دهند و به همین ترتیب جنگ‌جویان شبکه‌ی القاعده در ظرف یک تا دو سال این توانایی را پیدا کرده می‌توانند.

نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان هم‌چنان افزوده است که واشنگتن در حال حاضر برای مرحله دیگر گفت‌وگو‌های استخباراتی با طالبان آمادگی می‌‌گیرد.

توماس‌ویست در ۱۸ ماه اکتوبر به این سمت گماشته شد. او قرار است در این هفته راهی پاکستان، هند و روسیه شود. ویست در بروکسل به متحدان ناتو در باره‌ی نقشه‌ی راه جهت به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان بحث می‌کند.