ریاست عمومی پاسپورت از آغاز روند توزیع گذرنامه در هفت ولایت کشور خبر داده است. مولوی عالم گل حقانی رییس اداره‌ی پاسپورت وزارت داخله در یک نشست خبری در کابل گفته است که این روند در ولایت‌های بلخ، هرات، کندهار، کندز، ننگرهار، خوست و پکتیا آغاز شده است. وی تاکید کرده است که اولویت به […]

ریاست عمومی پاسپورت از آغاز روند توزیع گذرنامه در هفت ولایت کشور خبر داده است.

مولوی عالم گل حقانی رییس اداره‌ی پاسپورت وزارت داخله در یک نشست خبری در کابل گفته است که این روند در ولایت‌های بلخ، هرات، کندهار، کندز، ننگرهار، خوست و پکتیا آغاز شده است. وی تاکید کرده است که اولویت به کسانی داده خواهد شد که قبلا فورم آنلاین را تکمیل کرده و یا اسناد قانونی در دست دارند. او از تلاش‌ها برای آغاز روند توزیع پاسپورت در سایر ولایت‌ها نیز خبر داده است.

وی تاکید می کند که در حال ۹۰۰ هزار گذرنامه آماده است و ۶۰۰ هزار در چاپ ‌خانه آماده انتقال به افغانستان است. به گفته‌ی وی هم‌چنان چهارونیم میلیون گذرنامه‌ی دیگر تحت چاپ قرار دارد.

گفتنی‌است که با سقوط حکومت پیشین روند توزیع گذرنامه به تاریخ ۱۳ ماه میزان دو باره از سر گرفته شد که به گفته‌ی مسوولان این اداره تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار جلد گذرنامه برای متقاضیان آن توزیع شده است که از این درک ۵۰۰ میلیون افغانی به خزانه دولت واریز شده است.