جنرال نیک کارتر رییس ستاد ارتش بریتانیا با اشاره تغییر در ماهیت جنگ‌ها هشدار داده است که خطر وقوع تصادفی جنگ به بالاترین میزان خود در دهه‌های اخیر رسیده است. جنرال نیک کارتر در مصاحبه‌ای با رادیو “تایمز” اظهار کرده است که بریتانیا و سایر جهان در “دنیایی رقابتی ‌تر به نسبت ۱۰ یا ۱۵ […]

جنرال نیک کارتر رییس ستاد ارتش بریتانیا با اشاره تغییر در ماهیت جنگ‌ها هشدار داده است که خطر وقوع تصادفی جنگ به بالاترین میزان خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

جنرال نیک کارتر در مصاحبه‌ای با رادیو “تایمز” اظهار کرده است که بریتانیا و سایر جهان در “دنیایی رقابتی ‌تر به نسبت ۱۰ یا ۱۵ سال پیش” قرار دارند. این فرمانده ارشد بریتانیا می‌گوید که بسیاری از روش‌های دیپلماتیک سنتی به دوره‌ی جنگ سرد مربوط می‌‌شود که امروزه وجود ندارند و بدون آن روش‌ها، خطر بزرگتری وجود دارد. رئیس ستاد ارتش بریتانیا هم‌چنان درباره تنش‌های مرزی بلاروس– پولند که هزاران مهاجر بدون اوراق هویتی از خاورمیانه و دیگر مناطق بحران ‌زده، پس از ناکامی در عبور از این مرز و ورود به اتحادیه‌ی اروپا آنجا مانده‌اند، گفت است که رقبای خودکامه مایل هستند تا از هرگونه ابزاری که در دسترس شان قرار دارد، نظیر مهاجرت، افزایش بهای گاز، نیروهای نیابتی یا حملات سایبری استفاده‌ کنند. او گفت که ماهیت جنگ تغییر کرده است.

این اظهارات جنرال کارتر در حالی صورت گرفته است که تنش‌ها در مرز پولند عضو اتحادیه‌ی اروپا با بلاروس متحد مسکو، افزایش یافته و در آن جا هزاران مهاجر از شرق میانه به امید رسیدن به غرب تجمع کرده‌اند.