کمیته‌ی مرکزی پزشکان سودانی اعلام کرده است که در تازه‌ترین اعتراض دمکراسی خواهی در این کشور دیروز 〈شنبه، ۲۲ عقرب〉 پنج معترض کشته شده‌اند. مسوولان این کمیته می‌گویند که چهار معترض در اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باختند و یک تن دیگر در اثر گاز اشک‌آور که نیروهای امنیتی در درگیری با معترضان […]

کمیته‌ی مرکزی پزشکان سودانی اعلام کرده است که در تازه‌ترین اعتراض دمکراسی خواهی در این کشور دیروز 〈شنبه، ۲۲ عقرب〉 پنج معترض کشته شده‌اند.

مسوولان این کمیته می‌گویند که چهار معترض در اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باختند و یک تن دیگر در اثر گاز اشک‌آور که نیروهای امنیتی در درگیری با معترضان شلیک کرده بودند دچار خفگی شد. روز شنبه ده‌ها هزار تن برای اعتراضات گسترده علیه کودتا در شهرهای کوچک و بزرگ سودان تجمع کردند. پولیس استفاده از گلوله جنگی را انکار کرد و گفت است که از حداقل زور استفاده کرده است. تلویزیون دولتی گزارش داده است که ۳۹ مامور پولیس در درگیری‌ها به شدت زخمی شده‌اند. این خشونت‌های مرگ‌بار چند روز پس از آن روی می‌دهد که ارتش از تشکیل یک شورای حاکم تحت هدایت نظامیان خبر داده است. حنرال عبدالفتاح البرهان به‌عنوان رییس این شورا منصوب شد.