ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی گفته است که به‌دلیل مشکلات فنی، توزیع گذرنامه در کابل برای مدت نامعلوم متوقف شده است. عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت شام 〈دوشنبه، ۲۴ عقرب〉 در یک پیام ویدیویی که در صفحه‌ی فیسبوک این اداره منتشر شد گفته است که برخی وسایل این ریاست از کار […]

ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست امارت اسلامی گفته است که به‌دلیل مشکلات فنی، توزیع گذرنامه در کابل برای مدت نامعلوم متوقف شده است.

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت شام 〈دوشنبه، ۲۴ عقرب〉 در یک پیام ویدیویی که در صفحه‌ی فیسبوک این اداره منتشر شد گفته است که برخی وسایل این ریاست از کار افتاده است. وی گفته ‌است که تا زمان افزایش شمار کارمندان این اداره و ترمیم ماشین‌های بایومتریک و دیگر وسایل، کار ریاست پاسپورت برای مدتی متوقف می‌شود، اما مشخص نکرد که توزیع گذرنامه به کدام تاریخ از سر گرفته خواهد شد. بر اساس معلومات ریاست عمومی پاسپورت، شمار مراجعین این اداره روزانه بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار نفر می‌رسد، به گفته‌ی آقای حقانی ظرفیت اعظمی توزیع پاسپورت در این ریاست تا سه هزار گذرنامه در روز است. به گفته‌ی وی روند توزیع گذرنامه تنها در کابل متوقف شده است و در ولایت‌ها کار توزیع گذرنامه ادامه دارد. ریاست پاسپورت روز 〈شنبه، ۲۲ عقرب〉 هفته‌ی روان اعلام کرده بود که روند توزیع گذرنامه در ولایت‌های ننگرهار، کندهار، هرات، بلخ، کندز، خوست و پکتیا آغاز شده است.