رسانه‌های اوزبیکستان گزارش داده‌اند که نیروهای نظامی این کشور قرار است یک رزمایش مشترک را با نظامیان قزاقستان در مناطق مرزی با افغانستان برگزار کنند. خبرگزاری «اسپوتنیک اوزبیکستان» می‌گوید که این رزمایش مشترک نظامی با نام «هم‌کاری-۲۰۲۱ » با حضور نظامیان قزاقستان از۱۵ تا ۲۴  نوامبر در شهر ترمذ اوزبیکستان برگزار می‌شود. رسانه‌های اوزبیکستان به […]

رسانه‌های اوزبیکستان گزارش داده‌اند که نیروهای نظامی این کشور قرار است یک رزمایش مشترک را با نظامیان قزاقستان در مناطق مرزی با افغانستان برگزار کنند.

خبرگزاری «اسپوتنیک اوزبیکستان» می‌گوید که این رزمایش مشترک نظامی با نام «هم‌کاری-۲۰۲۱ » با حضور نظامیان قزاقستان از۱۵ تا ۲۴  نوامبر در شهر ترمذ اوزبیکستان برگزار می‌شود. رسانه‌های اوزبیکستان به نقل از وزارت دفاع قزاقستان اعلام کرده‌اند که هدف این رزمایش افزایش سازگاری و اقدام مشترک نیروهای مسلح دو کشور در انجام وظایف مشترک نظامی است. در این تمرینات نظامی بیش از ۱۰۰ سرباز شرکت خواهند کرد و جنگنده‌های “سوسی‌اس‌ایم”، هواپیماهای نظامی “A295”  و هواپیماهای بدون ‌سرنشین مشارکت خواهند داشت. چند ماه قبل هم رزمایش مشترک نظامی ، با حضور نظامیان ازوبیکستان و قزاقستان برگزار شده بود.