امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در نامه‌ی به کانگرس امریکا گفته است که پس از امضای توافقنامه دوحه، رویارویی میان طالبان و امریکا پایان یافته و اکنون فصل روابط دیپلماتیک است. آقای متقی در این نامه نگاشته که در حال حاضر مشکلات مالی و اقتصادی یکی از چالش‌های بزرگ در افغانستان است و تحریم‌های امریکا […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در نامه‌ی به کانگرس امریکا گفته است که پس از امضای توافقنامه دوحه، رویارویی میان طالبان و امریکا پایان یافته و اکنون فصل روابط دیپلماتیک است.
آقای متقی در این نامه نگاشته که در حال حاضر مشکلات مالی و اقتصادی یکی از چالش‌های بزرگ در افغانستان است و تحریم‌های امریکا در شرایط کنونی بر مردم این کشور توجیه سیاسی ندارد.
در بخشی از نامه‌ی متقی آمده که محدودیت بالای ذخایر مرکزی افغانستان برخلاف انتظارهای طالبان و توافقنامه‌ی دوحه است و این تحریم‌ها، حکومت جدید افغانستان را متعجب کرده است.
در کنار این، مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوری خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته که باید بر طالبان فشار بیشتر اعمال شود تا این گروه روابط خود را با سازمان‌های هراس افگن قطع و از حقوق بشر و زنان دفاع کند.
مهمانان
میرویس آشفته، مسووول دفتر مطبوعاتی حرکت ملی خط سوم
سیدعبدالمقدم امین، تحلیل‌گر سیاسی
بحرالدین جوزجانی، فعال سیاسی
شمس امانی گرداننده
عبدالمنیر رامین، تهیه کننده