دو نالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا بار دیگر از سیاست‌های دولت بایدن در قبال افغانستان انتقاد کرد. آقای ترامپ می‌گوید که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قصد داشت پایگاه بزرگ هوایی بگرام را به دلیل نزدیکی آن به تاسیسات هسته‌ای چین تحت کنترول امریکا نگهدارد. ترامپ به ‌ویژه از مارک میلی، رییس ستاد […]

دو نالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا بار دیگر از سیاست‌های دولت بایدن در قبال افغانستان انتقاد کرد. آقای ترامپ می‌گوید که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قصد داشت پایگاه بزرگ هوایی بگرام را به دلیل نزدیکی آن به تاسیسات هسته‌ای چین تحت کنترول امریکا نگهدارد.

ترامپ به ‌ویژه از مارک میلی، رییس ستاد مشترک امریکا انتقاد کرده است که به گفته‌ی میلی، رها کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی در افغانستان، نسبت به بیرون کردن آنان، ارزان ‌تر تمام می‌شد. دونالد ترامپ، رییس ‌جمهور پیشین امریکا در مصاحبه‌ی با فاکس نیوز، بار دیگر انتقاد کرد که چگونه جانشینش جوبایدن به طولانی ‌ترین کمپین نظامی در تاریخ امریکا پایان داد و اطمینان داد که اگر او می‌بود بهتر از بایدن عمل می‌کرد. وی افزوده است که قصد داشت پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تمام پایگاه‌های دیگر در این کشور را بم‌باران کند. ترامپ، اشرف غنی، رییس‌جمهور فراری افغانستان را کلاه‌بردار خواند که سعی داشت بیش از آن چه که در طیاره جا می‌شود، پول را از افغانستان بیرون کند. این در حالی‌است که پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، امارت اسلامی عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کرد و در ۲۴ ماه اسد پس از فرار اشرف غنی بدون درگیری وارد کابل شدند.