وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو ناتو در اجلاس امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه، مساله افغانستان را در کنار سایر مسایل به‌بحث می‌گیرند. قرار است این اجلاس امروز 〈سه‌شنبه ۹ قوس〉 در ریگا پایتخت لاتویا برگزار شود. وزارت خارجه‌ی امریکا خبر داده است که انتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی امریکا دیشب 〈دوشنبه، ۸ قوس〉 به ریگا سفرکرد و […]

وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو ناتو در اجلاس امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه، مساله افغانستان را در کنار سایر مسایل به‌بحث می‌گیرند. قرار است این اجلاس امروز 〈سه‌شنبه ۹ قوس〉 در ریگا پایتخت لاتویا برگزار شود.

وزارت خارجه‌ی امریکا خبر داده است که انتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی امریکا دیشب 〈دوشنبه، ۸ قوس〉 به ریگا سفرکرد و از امروز 〈سه‌شنبه، ۹ قوس〉 نشست‌ها و گفت‌وگوها را با مقام‌های ارشد کشورهای عضو ناتو آغاز می‌کند.

در آستانه‌ی نشست ریگا، ینس ستولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است که به‌دنبال فروپاشی حکومت و نیروهای مسلح افغانستان او ارزیابی جامع را در مورد این کشور آغاز کرده‌ است. وی افزوده است که انتظار دارد وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو ناتو در مورد دخالت در افغانستان بحث کنند. مقام‌های ناتو می‌خواهند ارزیابی مشترک از ماموریت چندین ساله‌ی ناتو در افغانستان داشته باشند.