صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان ″یونیسف″در افغانستان گفته است که برای تامین آب آشامیدنی به شهروندان این کشور و به ویژه کودکان افغانستان تلاش می‌کند. این صندوق گفته است که در سه ماه گذشته، ۲۲۳۷۰۰ دوصدو بیست و سههزار و هفت صد تن در این کشور آب آشامیدنی پاک تامین کرده است. بر […]

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان ″یونیسف″در افغانستان گفته است که برای تامین آب آشامیدنی به شهروندان این کشور و به ویژه کودکان افغانستان تلاش می‌کند.

این صندوق گفته است که در سه ماه گذشته، ۲۲۳۷۰۰ دوصدو بیست و سههزار و هفت صد تن در این کشور آب آشامیدنی پاک تامین کرده است. بر اساس معلومات یونیسف در حال حاضر، نیمی از شهروندان این کشور را خشک‌سالی تهدید می‌کند که در کنار دیگر موارد، آب آشامیدنی پاک از نیازهای اساسی شهروندان این کشور به حساب می‌رود. یونیسف هم‌چنان افزوده است که ملل متحد تلاش‌های ‍‌اش را برای تامین آب آشامیدنی و عرضه خدمات صحی برای شهروندان این کشور افزایش خواهد داد. پیش از این صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان از عدم دست‌رسی شهروندان این کشور آب آشامیدنی ابراز نگرانی کرده و گفته بود که پیش از ده میلیون تن در افغانستان به آب صحی دست‌رسی ندارند.