کمیته‌ی اعتبار بخشی سازمان ملل متحد تصمیم گیری در مورد پذیرش نماینده‌ی معرفی شده از سوی امارت اسلامی به این سازمان را به تعویق انداخته است. این کمیته قرار بود شب گذشته 〈چهار‌شنبه، ۱۰ قوس〉 در مورد سرنوشت کرسی‌های افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد نشست برگزار کند؛ اما این نشست به تعویق افتاده […]

کمیته‌ی اعتبار بخشی سازمان ملل متحد تصمیم گیری در مورد پذیرش نماینده‌ی معرفی شده از سوی امارت اسلامی به این سازمان را به تعویق انداخته است.

این کمیته قرار بود شب گذشته 〈چهار‌شنبه، ۱۰ قوس〉 در مورد سرنوشت کرسی‌های افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد نشست برگزار کند؛ اما این نشست به تعویق افتاده است. مسوول کمیته‌ی اعتبارسنجی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته است که این تصمیم فعلا به تعویق افتاده؛ اما مشخص نکرد که آیا سفیر دولت برکنار شده‌ی پیشین افغانستان به کار خود ادامه خواهد داد یا نه. روسیه، چین و امریکا از اعضای این کمیته‌ی ۹ نفری هستند که درباره‌ی اعتبار و صلاحیت نمایندگان ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری می‌کنند. امارت اسلامی پس از تسلط بر افغانستان، سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی در دوحه را به‌عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد؛ اما سازمان تاهنوز به او اجازه نداده است که کرسی افغانستان را تصاحب کند.