احمدالله وثیق، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌‍‌گوید که درگیری میان نیروهای مرزی امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی در ولسوالی کنگ ولایت نیمروز پایان یافته است. آقای وثیق در تویتی، نوشته است که در جریان این درگیری به دو طرف تلفات وارد نشده است. او جزییات بیشتر در مورد دلیل وقوع درگیری ارایه نکرده است. درگیری […]

احمدالله وثیق، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی می‌‍‌گوید که درگیری میان نیروهای مرزی امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی در ولسوالی کنگ ولایت نیمروز پایان یافته است.

آقای وثیق در تویتی، نوشته است که در جریان این درگیری به دو طرف تلفات وارد نشده است. او جزییات بیشتر در مورد دلیل وقوع درگیری ارایه نکرده است. درگیری میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی در نقطه‌‌ی مرزی در ولایت نیمروز عصر دیروز (چهارشنبه، ۱۰ قوس) آغاز شده بود. دو طرف در جریان این درگیری از سلاح‌‌های سبک و سنگین استفاده کرده‌اند. سفارت ایران در کابل در تویتی به نقل از سعید خطیب‌زاده، سخن‌گوی وزارت خارجه‌‌ی ایران نوشته است که عصر دیروز در اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.