به دنبال خواست های مکرر امارت اسلامی برای مشروعیت دادن حکومت سرپرست افغانستان از سوی جهان، دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگر در گزارشی به فرار اشرف غنی، سقوط دولت پیشین و پیشرفت برق‌آسای طالبان پرداختهاست. این نهاد با استناد به گزارش سازمان ملل گفته که به نظر می‌رسد ترکیب کاملا مردانه‌ی […]

به دنبال خواست های مکرر امارت اسلامی برای مشروعیت دادن حکومت سرپرست افغانستان از سوی جهان، دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگر در گزارشی به فرار اشرف غنی، سقوط دولت پیشین و پیشرفت برق‌آسای طالبان پرداختهاست.
این نهاد با استناد به گزارش سازمان ملل گفته که به نظر می‌رسد ترکیب کاملا مردانه‌ی کابینه طالبان قصدا برای تحریک طراحی شده و به جامعه جهانی و دیگر افغانستانی‌ها نشان می‌دهد که طالبان در حال حاضر هیچ دلیلی برای صلح با هیچ کسی دیگر جز خود نمی‌بینند.
سیگر از این که در کابینه‌ی سرپرست افغانستان هیچ غیرطالبی حضور ندارد و همچنان هیچ زنی در پست‌های بلندپایه حکومت کار نمی‌کنند به شدت انتقاد کرده‌است.
در همین حال، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار با معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان گفته که تشکیل دولت فراگیر در کابل تضمین کننده امنیت در افغانستان است و این مساله می‌تواند جلو قوت‌گیری داعش در افغانستان را بگیرد.
مهمانان
سیدقریب الله سادت، تحلیل‌گر سیاسی
ظاهر مطهری، استاد دانشگاه
میرویس آشفته، مسوول دفتر مطبوعاتی حرکت ملی خط سوم
شمس امانی، گرداننده
عبدالمنیر رامین، تهیه کننده