کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که مسوولان امارت اسلامی در ولایت‌های بلخ، تخار و جوجان محدودیت‌های جدید بر رسانه‌ها وضع کرده‌اند. این کمیته دیروز 〈یک‌شنبه، ۲۱ قوس〉 با نشر گزارشی گفته‌است که امارت اسلامی بر نحوه پوشش ظاهری خبرنگاران زن، نشر سریال‌ها، فلم‌ ها و اعلانات در این ولایت‌ها و ولایت غور نیز محدودیت وضع […]

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که مسوولان امارت اسلامی در ولایت‌های بلخ، تخار و جوجان محدودیت‌های جدید بر رسانه‌ها وضع کرده‌اند.

این کمیته دیروز 〈یک‌شنبه، ۲۱ قوس〉 با نشر گزارشی گفته‌است که امارت اسلامی بر نحوه پوشش ظاهری خبرنگاران زن، نشر سریال‌ها، فلم‌ ها و اعلانات در این ولایت‌ها و ولایت غور نیز محدودیت وضع کرده‌اند. براساس این گزارش، در ولایت بلخ اداره‌ی امر به معروف و نهی از منکر امارت گفته‌است که رسانه‌ها نمی‌توانند موسیقی را نشر کنند. آنان، هم‌چنان به مسوولان رسانه‌ها در بلخ گفته اند که خبرنگاران زن را نیز مجبور به رعایت کامل حجاب اسلامی کنند.

امارت اسلامی در ولایت تخار هم به رسانه‌ها گفته است که نمی‌توانند سریال‌ها و فلم‌هایی را که در آن چهره‌های بازیگران زن نمایان شده باشد، نشر کنند. این گروه نشر صدای زنان را از طریق رسانه‌ها، نیز ممنوع کرده است. در ولایت جوزجان، نشر موسیقی در رسانه‌های صوتی را ممنوع اعلام کرده و گفته‌‌اند که هیچ رسانه‌ای اجازه ندارد تا موسیقی نشر و پخش کند. دراین گزارش آمده‌است که امارت اسلامی به رسانه‌ها در ولایت غور اجازه‌ای نشر موسیقی و برنامه‌های سرگرمی داده، اما گفته‌است که در برنامه‌ها و اعلانات باید از زیگنال‌های اسلامی استفاده شود. این در حالی‌است که وزارت امربه معروف امارت اسلامی نیز به تاریخ ۳۰ عقرب با نشر دستورالعملی بر نشرات رسانه‌های تصویری در افغانستان محدودیت وضع کرده است.