پس از هفته‌ها از شیوع نوع اومیکرون ویروس کووید- ۱۹ در جهان، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی صحت گفته که شواهدی وجود دارد که نشان دهنده گسترش سریع اومیکرون نسبت به نوع دلتا این بیماری است. وی افزوده ‌است: ″شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد ویروس ‌های کرونا و اشکال اومکرون به سرعت […]

پس از هفته‌ها از شیوع نوع اومیکرون ویروس کووید- ۱۹ در جهان، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی صحت گفته که شواهدی وجود دارد که نشان دهنده گسترش سریع اومیکرون نسبت به نوع دلتا این بیماری است.

وی افزوده ‌است:شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد ویروس ‌های کرونا و اشکال اومکرون به سرعت علیه دلتا در حال گسترش هستند. این احتمال وجود دارد که افرادی که علیه کووید- نزده واکسین شده اند نیز به این ویروس مبتلا شوند.″ مدیر کل سازمان جهانی صحت از مردم خواسته است که از ایجاد تجمعات جلوگیری کنند. از سویی‌هم، سومیا سوامیناتان، کارشناس ارشد سازمان جهانی صحت، هشدار داده است که افزایش مبتلایان به این بیماری، ممکن است که سیستم‌های صحی را تحت فشار قرار دهد. در همین حال، شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرده که دوز تقویت کننده واکسین کرونای این شرکت می‌تواند در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد کند. مدرنا در بیانیه‌ای گفته که مطالعات آزمایش‌گاهی آنان نشان دهنده‌ی این است که تزریق نیم دوز واکسین تقویتی، میزان پادتن خنثا‌کننده را که قادر به مقابله با امیکرون است، تا ۳۷ برابر در بدن افزایش داده است. این در حالی‌است که در یک‌ماه این نوع ویروس در ۹۰  کشور جهان شیوع پیدا کرده است که در تازه‌ترین مورد لینا هیدالگو قاضی شهر هریس کانتی در ایالت تگزاس امریکا اعلام کرده که اولین مورد از مرگ مبتلا به اومیکرون مردی ۵۰ ساله بوده و واکسین اخذ نکرده بود، در این شهر به‌ثبت رسیده است. گفتنی‌است که گسترش سریع این ویروس در اروپا و امریکا باعث نگرانی‌ها و وضع محدویت‌های شدید نیز شده است. هم‌چنان شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹در جهان تاکنون به ۲۷۵ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۳ تن می‌رسد.