در پی نقض فرمان عفو عموی، ملاهیبت‌الله رهبر امارت اسلامی از افرادش خواسته که ظلم نکنند و به‌عفو عمومی اعلام شده، پابند باشند. رهبر امارت اسلامی با صدور بیانیه‌‌ای که گفته شده در گردهمای بزرگ مسوولان و مقام‌های ولایت کندهار به خوانش گرفته شده است، تاکید کرده که افراد امارت باید به‌عفو عمومی پابند باشند. […]

در پی نقض فرمان عفو عموی، ملاهیبت‌الله رهبر امارت اسلامی از افرادش خواسته که ظلم نکنند و به‌عفو عمومی اعلام شده، پابند باشند.

رهبر امارت اسلامی با صدور بیانیه‌‌ای که گفته شده در گردهمای بزرگ مسوولان و مقام‌های ولایت کندهار به خوانش گرفته شده است، تاکید کرده که افراد امارت باید به‌عفو عمومی پابند باشند. بر بنیاد این بیانیه، ملا هیبت‌الله آخندزاده به نیروهای امارت اسلامی توصیه کرده که عفو اعلام شده را احترام و به کارمندان نظام پیشین به علت جرم‌ های قبلی، جزا داده نشود. ملا هیبت‌الله گفته است که هر فرد این وطن محترم است و قدر و عزتی که مردم در کشور دارند، در بیرون نیست و باید هیچ شهروند افغانستان از کشور بیرون نشود. او از مسوولان، عالمان، بزرگان قوم، والیان و ولسوال‌های امارت اسلامی خواسته است که کسانی را که می‌‌خواهند از کشور بیرون شوند، قناعت بدهند که در وطن بمانند. ملاهیبت‌الله توصیه‌‌هایی را نیز درباره‌ی روابط درونی تحریک طالبان مطرح کرده است. او خطاب به اعضای اسلامی گفته است که خودشان مسوولیت را نخواهند و اگر بزرگان مسوولیتی را به آن‌ها سپردند، از امرشان اطاعت و مسوولیت را اجرا کنند. ملا هیبت‌الله به افرادش دستور داده است که براساس اصول، طرزالعمل و لایحه‌ی مسوولیت‌های واگذار شده را به پیش ببرند و از فعالیت خودسرانه خودداری کنند. رعایت اخلاق خوب در هنگام تلاشی، گزمه‌‌های شبانه، تامین امنیت مردم و ایستادن قاطع با نظام امارت از دیگر توصیه‌های ملا هبت‌الله آخنده‌‌زاده است. او در پایان تاکید کرده که طالبان در آزمون بزرگ قرار دارند و از نیروهای امارت خواسته است که از این امتحان موفق بدرآیند. رهبر امارت اسلامی درحالی اعضا و نیروهای این گروه را به رعایت فرمان عفو عمومی توصیه کرده است که در روزهای اخیر گزارش‌هایی از بازداشت و شکنجه‌ی نظامیان حکومت پیشن منتشر می‌شود. در ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که نیروهای طالبان شماری از نظامیان پیشین را شکنجه می‌‌کنند.