صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان ″یونیسف″ می‌گوید که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون، افغانستان بیشترین تلفات کودکان را در جهان داشته است. این صندوق ناوقت روز 〈جمعه، ۱۰ جدی〉 با نشر گزارشی گفته است که در ۱۶ سال گذشته، بیش از ۲۸۵۰۰ کودک در اثر درگیری‌های مسلحانه در افغانستان کشته و زخمی […]

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان ″یونیسف″ می‌گوید که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون، افغانستان بیشترین تلفات کودکان را در جهان داشته است.

این صندوق ناوقت روز 〈جمعه، ۱۰ جدی〉 با نشر گزارشی گفته است که در ۱۶ سال گذشته، بیش از ۲۸۵۰۰ کودک در اثر درگیری‌های مسلحانه در افغانستان کشته و زخمی شده اند.

بر اساس معلومات یونیسف این آمار، ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در سراسر جهان را تشکیل می ‌دهد. یونیسف گفته است که افزون بر افغانستان، یمن، سوریه و اتوپیایی شمالی بیشترین موارد تلفات کودکان را داشته اند. یافته‌‌های ملل متحد نشان می‌دهد که در ۱۶ سال گذشته، ۲۸۶ هزار مورد نقض شدید کودکان را در بیش از۳۰ موقعیت درگیری‌ در افریقا، آسیا، خاور میانه و امریکای لاتین ثبت کرده است. ملل متحد با ابراز نگرانی گفته است که ممکن است شمار تلفات کودکان در کشورهای جنگ‌زده بیشتر از این باشد.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان گفته است این کشورها باید برای محافظت از کودکان تلاش کرده و از سازمان ملل متحد و جامعه‌ی جهانی خواسته است که در این مورد اقدامات جدی را روی دست گیرند. این در حالی‌است که پیش از این یونیسف از ادامه تلفات کودکان در اثر درگیری‌های مسلحانه و انفجار مواد انفجار ناشده باقی‌مانده از جنگ در بخش‌های از کشور ابراز نگرانی کرده بود.